• Local

Beredskap og tiltak covid-19

Britannia Hotel forholder seg til helsemyndighetenes råd og anbefalinger og følger utviklingen i situasjonen tett.

Artikkel · 1 min lese

Her er noen av tiltakene som er innført i forbindelse med covid-19 viruset.

  • Vi har egne stasjoner med antibac plassert i alle gjestearealer, tilgjengelig for alle gjester/ansatte og back-office for alle ansatte ihht. vanlig internkontroll.
  • Gjester må forhåndsbooke sin hotell-reservasjon, bord-reservasjon, spabehandling eller ha avtalt et møte, eller hente forhåndsbetalt gavekort for å kunne komme inn på hotellet i denne perioden.
  • Vi har innført ekstra hyppig renhold på alle felles kontaktflater, som dørhåndtak og andre berøringsflater på hotellet.
  • Våre kjøkken og serveringssteder som har åpent tar alle forhåndsregler når det gjelder mat og mat-trygghet. Våre restauranter vil ha betydelig redusert kapasitet og 1 meters avstand mellom bord. Det vil ikke være noen buffeter. Frokost kjøres med kun a la carte meny tilgjengelig.
  • Vi ber om at du holder deg hjemme hvis du føler deg dårlig eller har luftveissymptomer. Vi booker gjerne om reservasjonen din slik at vi kan ønske deg velkommen en annen gang.
  • Samtlige gjester bes om å bruke desinfeksjon ved mottak før de går inn i restauranten.
  • Menyer printes i et format som vil ivareta smittevern.
  • Bord og flater (eks, stolrygger hvor gjesten tar) desinfiseres etter bruk før nye gjester.
  • Duker skiftes umiddelbart etter bruk. 
  • Salt og pepper-bøsser desinfiseres etter hvert bord/gruppe med gjester.
  • Felles garderobe for gjester tas ikke i bruk, vi legger til rette for bruk av andre alternativer.
  • Bankterminaler desinfiseres etter bruk. Vi har gjort hotellet kontantfritt i perioden.
  • Hotell og restaurant gjøres kontantfritt i perioden.
  • Før jul var det et tilbud til alle ansatte om influensavaksine som mange gjennomførte. Vi kan fortsatt tilby dette til ansatte for å unngå at symptomene blandes sammen. 
  • Hvis vi skulle få gjester i fremtiden med symptomer innlosjerer vi dem på rom som er holdt av i en adskilt fløy kun til bruk for eventuell karantene. 
  • Vi kan i samarbeid med vår bedriftshelsetjeneste tilby testing på plass med svar innen 1-2 dager.

Publisert 11. mars 2020

Få det nyeste først

Bli med på Britannia-listen for å motta nyheter og invitasjoner til eksklusive arrangementer.