Hopp til innholdet
  • Local

Beredskap og tiltak covid-19

Britannia Hotel er åpent og forholder seg til helsemyndighetenes gjeldende råd og anbefalinger og oppdaterer kontinuerlig våre tiltak ihht. kommunens påbud for å sikre smittevern.

Artikkel · 2 min lese

Her er noen av tiltakene som er innført i forbindelse med covid-19 viruset.

  • Britannia Hotel med overnatting, restauranter, barer, spa og fitness er åpent og følger de til enhver tid gjeldene nasjonale og lokale retningslinjer og påbud for smittevern.
  • Det er skjenkestopp i alle våre restauranter og barer kl. 24.00 og alkohol må ryddes inn kl. 00.30 ( ihht. gjeldende lokale påbud og regler).
  • Vårt treningsrom er åpent med begrensing på antall personer som kan benytte det samtidig og krav om 2 meters avstand mellom gjester som trener og desinfisering av alt utstyr etter bruk. Alle gjester må registrere sitt besøk med nøkkelkort ved ankomst.
  • Gjester må forhåndsbooke sin hotell-reservasjon, restaurant- og bar-reservasjon, spabehandling, ha avtalt et møte, eller hente forhåndsbetalt gavekort for å kunne komme inn på hotellet i denne perioden. Vi oppfordrer til å møte presis til din booking slik at vi unngår kødannelse og mingling (vi ønsker å unngå at man møter opp lenge før booking-tidspunktet). Alle gjester skal registreres.
  • Vi har egne stasjoner med antibac plassert i alle gjestearealer, tilgjengelig for alle gjester/ansatte og back-office for alle ansatte ihht. vanlig internkontroll.
  • Vi har innført ekstra hyppig renhold på alle felles kontaktflater, som dørhåndtak og andre berøringsflater på hotellet.
  • Våre kjøkken og serveringssteder tar alle forhåndsregler når det gjelder mat og mat-trygghet.
  • Våre restauranter vil ha redusert kapasitet og 1 meters avstand mellom bord. Vi ber også våre gjester om å ta kontakt med oss, slik at vi kan legge til rette for avstand mellom gjester på bordet som ikke bor i samme husstand eller er nærkontakt, slik at dette kan tilrettelegges.
  • I helgene når vi har flest gjester på frokost har alle boende tilbud om å bestille frokost på rommet uten ekstra kostnad lørdag og søndag.
  • Våre frokost-stasjoner med kokker som lager retter a la minute, er i helger med høyt belegg flyttet ut i vår romslige kurs og konferanse-avdeling i tilknytning til Palmehaven. Dette gjør vi for å sikre god plass til alle gjester og unngå kødannelse.
  • Vi ber om at du holder deg hjemme hvis du føler deg dårlig eller har luftveissymptomer. Vi booker gjerne om reservasjonen din slik at vi kan ønske deg velkommen en annen gang.
  • Samtlige gjester bes om å bruke desinfeksjon ved mottak før de går inn i restauranten.
  • Menyer printes i et format som vil ivareta smittevern.
  • Bord desinfiseres etter bruk før nye gjester.
  • Hyppige kontaktpunkter desinfiseres jevnlig gjennom dagen
  • Salt og pepper-bøsser desinfiseres etter hvert bord/gruppe med gjester.
  • Bankterminaler desinfiseres etter bruk. Vi har gjort hotellet kontantfritt i perioden.
  • Hotell og restaurant gjøres kontantfritt i perioden.
  • Alle ansatte får tilbud om influensavaksine for å unngå at symptomene blandes sammen. 
  • Hvis vi skulle få gjester i fremtiden med symptomer innlosjerer vi dem på rom som er holdt av i en adskilt fløy kun til bruk for eventuell karantene. 
  • Vi kan i samarbeid med vår bedriftshelsetjeneste tilby testing på plass med svar innen samme dag.

Publisert 10. februar 2021

Få det nyeste først

Bli med på Britannia-listen for å motta nyheter og invitasjoner til eksklusive arrangementer.